Ria wint Valentijsbudget

Ria Troost (64) uit Tongeren is de vijfde winnaar van de actie 'Win een Valentijnbudget met je Ambi.pas'. Het levert haar 5.000 punten, goed voor 500 euro op. De uitreiking vond plaats bij café Au Phare (Grote Markt)

Deze maand is het thema: 'Fashionbudget'

Gaslek bij Teleflex

Het bedrijf Teleflex op Tongeren-Oost werd rond 17u een tijdlang ontruimd. Er was een gaslek ontstaan in een magazijn. Niemand raakte gewond. 

Laura wint 'Fashionbudget'

Laura Schoofs (23) uit Heers is de eerste winnaar van de actie 'Win een Fashionbudget met je Ambi.pas'. Het levert haar 5.000 punten, goed voor 500 euro op. De uitreiking vond voor de 2de keer plaats bij schoonheidsinstituut 'Venus' (Pliniuswal). Laura ging er vorige week langs.

L&D Award voor veiligheidscampagne van SKF

SKF (Tongeren-Oost) werd enkele maanden geleden uitgeroepen tot finalist van de Learning & Development Awards voor hun campagne rond veiligheid op de werkvloer. De L&D Awards worden jaarlijks georganiseerd door Stimulearning, een Lerend Netwerk van professionals in vorming, training en talentmanagement. Naast SKF kunnen ook Actiris, Bank J. Van Breda, BMW, KBC, Lidl, TVH, VDAB en Vokans zich met trots finalist noemen. Op de uitreiking van de bijkomende publieks- en de juryprijzen, die dit jaar plaatsvond in Erpe-Mere op 15 maart , kwamen respectievelijk KBC en BMW als winnaars uit de bus.

De campagne 'Samen gaan we voor veiligheid' ging in oktober 2015 van start o;l.v.  medewerkers van preventie, communicatie, HR en logistiek. Het doel is het veiligheidsbewustzijn in de organisatie te vergroten. Na enkele jaren van enorme vooruitgang, merkte de directie dat het aantal incidenten en meldingen niet meer verder daalde. Er was dus nood aan een nieuw plan voor een ongevalvrije omgeving. De organisatie wil dat iedereen zich verantwoordelijk voelt voor de veiligheid en niet enkel vertrouwt op de techniek.

Het plan verliep in vier stappen. Na de officiële aftrap werd er aan alle werknemers gevraagd om symbolisch in de spiegel te kijken en een commitment aan te gaan met zichzelf en de organisatie: 4 kwartalen zonder ongevallen. Omdat kennis van de veiligheidsregels cruciaal is voor het naleven ervan werden deze nogmaals herhaald. Ook werd er gehamerd op het feit dat je nooit te oud bent om te leren en dat onveilig gedrag niet genegeerd mag worden. Dit gebeurde via een veiligheidsspel dat ook ruimte bood voor een groepsdiscussie. De nadruk ligt altijd bij werken in groep, zowel met theoretische als praktische oefeningen. SKF werkt ook met veiligheidsambassadeurs, een groep medewerkers die een veiligheidsprogramma volgden waarvoor ze een certificaat kregen.

De campagne vormt nu een permanent onderdeel van het jaarlijkse actieplan van Environment, Health & Safety en wierp al vruchten af. Zo daalde het aantal ongevallen en hun ernstgraad en worden bijna-ongevallen steeds vaker gemeld waardoor SKF zijn veiligheidsplan continu kan aanpassen.

Dansnamiddag Retro Rock

In cc De VELINX was er een dansnamiddag n.a.v. de 'Week van de Zorg'. Zowat 140 senioren waren van de partij. De organisatie was in handen van de VELINX, DC De Piepel en de Seniorenraad. 
OCMW-voorzitter Johnny Vrancken mocht het festijn openen. Hij lichtte de werking van De Piepel toe: "In 2014 hebben we een erkenning gekregen voor dit dienstencentrum. Ondertussen krijgen we subsidies en kregen we inspectie. De quotering is uitstekend, omwille van de vele activiteiten die er georganiseerd worden. Niet enkel uitstappen en infomomenten, maar ook taallessen en sportactiviteiten. In De Piepel kunnen we terugvallen op meer dan 100 vrijwilligers. Zonder hen staan we nergens."